Estetická a výtvarná výchova je samostatným vyučovacím předmětem na Gymnáziu,
ostatním studentům nabízí škola možnost účastnit se jednou týdně nepovinného předmětu
"Výtvarná dílna".
Jako doplněk připravuje občanské sdružení VIDĚNO HMATEM příležitostné ruční dílny,
v jejichž rámci si studenti vyzkoušejí nové ruční výtvarné techniky, práci s různými materiály,
připomenou si tradiční zvyky a obyčeje. Cílem těchto aktivit je rozvoj motorických dovedností,
sebeobsluhy a samostatnosti zrakově postižených studentů, rozšíření jejich pocitových a emočních zážitků.
Adventní dílna
Velikonoční dílna
Valentýnská dílna.
Textilní dílna
Výroba šperků
Výroba dekorativních předmětů
Zahradnická dílna
byla zaměřena především na vlastnoruční výrobu tradičních vánočních artefaktů:
zdobení vánočních perníčků – práce s polevou, rozvoj jemné motoriky a fantazie
výroba adventních věnečků, vánoční kytice, svícnů a ozdob – práce s přírodninami, s výtvarnickým náčiním (pájka, nůžky, kleště)
zdobení školního vánočního stromku – společná radost, užitečnost výsledků vlastní práce, rozvoj fantazie a samostatnosti
v jejímž rámci si studenti vyzkoušeli některé tradiční ruční práce spojené s oslavou největších křesťanských svátků:
výroba jarního osení – práce s hlínou a přírodními materiály
pečení velikonočních perníčků a beránků – práce s těstem, kuchyňským náčiním, rozvoj samostatnosti (obsluha pečící trouby)
zdobení velikonočních kraslic voskovou batikou – práce s rozehřátým voskem, s barvami, rozvoj jemné motoriky a samostatnosti (obsluha sporáku)
praktické užití ručních technik barvení a zdobení textilií:
vázaná batika využitá k barvení triček a ubrusů – rozvoj jemné motoriky a prostorové představivosti (velikost ubrusu a rozmístění jednotlivých motivů na něm)
tzv. sypaná batika k barvení triček – rozvoj fantazie a práce s barvami
šperk z moduritu – jednoduše modelované korálky navlečené na šňůrce z kůže – rozvoj jemné motoriky, práce se štětcem a barvami, uplatnění tvořivé fantazie při navlékání
praktické užití ručních technik barvení a zdobení textilií:
skleněné nádoby plněné suchými plody a potravinami – seznámení se s běžně používanými i méně běžnými plodinami a potravinami (čočka, hrách, bíle a barevné fazole, jáhly, rýže, těstoviny), zdobení víčka – práce s nůžkami, výběr textilní látky (barva, dekor, struktura)
šperk z koření – seznámení se s různými druhy koření (hřebíček, badyán, muškátový oříšek), čichové vjemy (vůně koření změkčeného vařením), práce s jehlou a nití, rozvoj tvořivé fantazie (navlékání koření na šňůrku)